Ilam Society of Civil Engineers

انجمن مهندسان ساختمان استان ایلام

Ilam Society of Civil Engineers

انجمن مهندسان ساختمان استان ایلام

ارکان انجمن مهندسان ساختمان استان ایلام

اعضای هیئت مؤسس به ترتیب حروف الفبا :


1- غلامحسین   بزرگی

2- بهزاد            خیری

3- محمد رضا   جعفریان

4- غلامرضا      رزمگیر

5- کرم الله        ساده میری

6-   احسان       عبدلی

7- محمد باقر    عسکری

هیئت مدیره موقت:

اصلی :

- عیسی         امیدی 

- محسن        حیدری

- روح الله        ربیعی

- علی            زرگوش

- حمید رضا     لطفی زاده 

- حمید       گلمرادی

علی            نظری

علی البدل:

- رضا         بیگلری

-

دبیرخانه:

- محسن      حیدری

- علی         زرگوش

- علی         نظری

رمضان       طاهری

مطلب وارده

نویسنده : رزمگیر

  در روز جاری طی تماسی از دبیر خانه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام فرمودند که روز چهارشنبه هفته جاری به پاس بررسی های چند ماهه از امورسازمان که همگان از آن با خبر هستند از  شما (یعنی من رزمگیر ) توسط شهردار محترم منطقه 2 شکایت شده است .

  ادامه مطلب ...

ملاصدرا می گوید:

خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان

اما به قدر فهم تو کوچک می شود

و به قدر نیاز تو فرود می آید

و به قدر آرزوی تو گسترده می شود

و به قدر ایمان تو کارگشا می شود

یتیمان را پدر می شود و مادر

محتاجان برادری را برادر می شود

عقیمان را طفل می شود

ناامیدان را امید می شود

گمگشتگان را راه می شود

در تاریکی ماندگان را نور می شود

رزمندگان را شمشیر می شود

پیران را عصا می شود

محتاجان به عشق را عشق می شود

خداوند همه چیز می شود همه کس را...

به شرط اعتقاد

به شرط پاکی دل

به شرط طهارت روح

به شرط پرهیز از معامله با ابلیس

بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا

و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف

و زبان هایتان را از هر گفتار ناپاک

و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار

و بپرهیزید از ناجوانمردی ها، ناراستی ها، نامردمی ها ...

چنین کنید تا ببینید چگونه

بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان می نشیند

در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند

و در کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند

مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

دولت به مشکلات برون ساختاری پیمانکاران پاسخ دهد

در حال حاضر اکثر تشکل های ساختمانی در وضعیت بلاتکلیف برای چگونگی ادامه حیات خود قرار دارند. تشکل پیمارنکاران از جمله آنهاست که علیرغم دارا بودن نزدیک به 30 هزار شرکت کوچک و بزرگ پیمانکاری دچار این خلا شده است.
 
ادامه مطلب ...

حباب اعتماد به سازمان نظام مهندسی



گزارش های پراکنده از وجود روابط نامتعارف در ارجاع کار بعضی از سازمان های نظام مهندسی ساختمان به اعضای خود، از انجام صوری برخی از نظارت ها، از وجود اسمی مجریان ساختمان و غیبت رسمی بسیاری از آن ها در کارگاه ها ، از مناسبات مالی شبهه انگیز برای صدور برخی از تآییدیه های نظارت ، از صدور تآییدیه های غیر واقعی لوله کشی گاز ساختمان ها در مواردی توسط مهندسان معرفی شده بوسیله نظام مهندسی ، از تهیه صورت مجلس تفکیکی به وسیله مهندسان نظام مهندسی بعضا با درج زیربنا های بیش از متراژهای واقعی در قبال دریافت امتیازات ناموجه و مشابه این ها که در ابتدا به صورت زمزمه های درگوشی شنیده می شد به تدریج دارد بسامد نگران کننده ای می یابد و دائماً بر طنین تشویش افزای آن افزوده می شود.
 
ادامه مطلب ...

جذب لیسانس برای سرایداری و نگهبانی

 دانشگاه محقق اردبیلی اخیرا آگهی استخدامی را منتشر کرده که به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه کار و تعلیم و تربیت در منافات با اهداف آموزش عالی بوده و بر تداوم معضل عدم تناسب رشته با اشتغال اشاره دارد. ادامه مطلب ...

یک سوم ایرانیان در بافت فرسوده زندگی می کند

مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران گفت:افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده هفته جاری از سوی بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار می رود.

 

  ادامه مطلب ...

سهم‌خواهی از قیمت مسکن

سهم‌خواهی از قیمت مسکن

تشکل صنفی انبوه‌سازان با ارائه یک بسته‌ سیاستی به دولت و مجلس، حداقل ۱۰ راهکار برای بازگشت رونق به بازار مسکن پیشنهاد کرد و از مسوولان خواست علاوه‌بر طرح‌های در آستانه تصویب همچون تحریک غیرتورمی تقاضای مسکن از طریق وام خرید، برای حذف موانع موجود از مسیر سرمایه‌گذاری، ساخت و عرضه مسکن نیز اقدام کنند.  
ادامه مطلب ...

وقت دولت برای احیای سازمان مدیریت ۲۴ ساعت دیگر تمام می‌شود


وقت دولت برای احیای سازمان مدیریت ۲۴ ساعت دیگر تمام می‌شود


  

ادامه مطلب ...

تخلف سازمان نظام مهندسی استان در کنترل نقشه

به استناد مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ،پایه شخص کنترل کننده نقشه باید همتراز یا بالاتر از مهندس طراح باشد.سازمان نظام مهندسی ساختمان خود را معاف از این قائده می داند.موارد تخلف گسترده وتعدادی از فرم های کنترل نقشه در بخش معماری ، سازه وتأسیسات مکانیکی که در آنها تخلف محرز است در دفتر انجمن موجود است .

مدیریت ادعا در پروزه های عمرانی نویسنده: اصغر مبارکی

پیمانکار طی پیمانی که به همراه شرایط و مدارک الحاقی می باشد متعهد می شود کارهایی مشخص و در بازه ی زمانی معین و با هزینه و کیفیتی تعیین شده انجام دهد و مبالغ پولی را براساس شرایط قرارداد از کارفرما دریافت نماید. هر عاملی که سبب بروز اختلال در تعهدات مندرج در قرارداد شود احتمالا توسط پیمانکار و کارفرما در معرض ادعا قرار می گیرد. در واقع ادعا ، ابزاری برای اثبات حقی برای جبران هزینه ها یا زمان تحمیل شده خارج از قرارداد و اثبات مالکیت زمان و هزینه است. 
ادامه مطلب ...

آیا سازه های شهر ایلام یارای مقابله با نیروی جانبی زلزله را دارند(نویسنده : رزمگیر)

جدول زیر نشان دهنده نتایج فاجعه بار یکی از پروژه های مسکن مهر ایلام است .دراین پروژه بعضی از دیوارهای برشی ضخامتی کمتر از 10 سانتیمتر داشته اند که امکان مغزه گیری میسر نشده است.

  ادامه مطلب ...

جلسه هم اندیشی انجمن مهندسان ساختمان با معاون عمرانی استانداری ایلام

جلسه هم اندیشی انجمن مهندسان ساختمان با جناب آقای مهندس پولادی معاون محترم امور عمرانی استانداری ایلام در روز یکشنبه در دفتر ایشان برگزار وپیرامون حوزه فعالیت های عمرانی استان بحث وتبادل نظر بعمل آمد.


 
ادامه مطلب ...

بدون شرح

هر کاری حساب وکتاب دارد:

وحدت رویه در تشخیص صلاحیت پیمانکاران

آخرین مصوبات وحدت رویه در تشخیص صلاحیت پیمانکاران را از اینجا می توانید دریافت وملاحظه فرمایید.
ضوابط تمدید صلاحیت پیمانکاران نیز از اینجا قابل دانلود است.

رییس هیات مدیره انجمن بتن خواستار بررسی مجدد صلاحیت آزمایشگاه های کنترل بتن شد


هرمز فامیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ضعف نظارت بر کنترل کیفیت بتن مشکلات زیادی را بوجود آورده لذا ضروری است تولید بتن در سطح کشور با نظارت بیشتری کنترل شود.


  ادامه مطلب ...

تفاهم نامه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی

تفاهم نامه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر ارتقای علمی جامعه مهندسی کشورمورخ1393/6/29 به امضا رسید.

 
ادامه مطلب ...

جزئیات تصمیم وزیرراه برای تدوین قانون جامع نظام های مهندسی کشور

جزئیات تصمیم وزیرراه برای تدوین قانون جامع نظام های مهندسی کشور

در جلسه روز گذشته که با حضور مدیران ارشد وزارت خانه ، بعضی از رؤسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها ، مشاوران وزیر و تعدادی از کارشناسان صاحب نظر در حوزه ساختمان و شهرسازی و اعضای کمیته تخصصی مبحث دوم مقررات ملی ساختمان برگزاری شد، وزیر راه و شهرسازی به اظهارنظر درباره دو موضوع قانون جامع نظام های مهندسی کشور و نیز تغییرات ضروری نظامات اداری مقررات ملی ساختمان پرداخت.

 

ادامه مطلب ...

فتنه فتنه است

فتنه فتنه است هرجا راست ودروغ در آمیزد فتنه رخ می دهد یک فایل اکسل از طریق شهرداری به دفتر انجمن ارسال شده است که با یک برنامه ریزی  ناجوانمردانه با درج اطلاعات راست ودروغ وتکرار آنها به زعم بانیانش موجب تشکیک در خبرهای انجمن گردد.این موضوع از طریق مقامات عالیه استان بنا به درخواست هیئت مؤسس پیگیری می گردد.بدیهی است هرگونه خبر رسانی فقط براساس پروانه های صادر شده خواهد بود.

تأیید نطرات

  از قدیم گفته اند که کافر همه را به کیش خود پندارد آنان که خود به نامهای مجازی به تمجید وتقدیر از خود مشغول بوده اند حالا هم بدون داشتن شهامت معرفی با زیر پاگذاشتن ادب ونزاکت در بخش نظرات نسبت به توهین به آقای مهندس رزمگیر اقدام نموده اند وایشان را متهم به اهانت و اشاعه خبر دورغ نموده اند با توجه به اینکه تمامی اطلاعات منتشر شده مستند به پروانه های صادر شده توسط شهرداری است ، اتهام خبر دروغ به یک نفر از مؤسسین انجمن توسط افرادی که برای مدیریت تارنما هم کاملاً شناخته شده هستند مارا برآن داشت تا ناگزیر از پالایش نظرات گردیم  از این پس نطرات پس از پالایش منکعس خواهد گردید. از این بابت از همه کاربران عذر خواهی می کنیم.
 از آقای مهندس رزمگیر هم خواهشمندیم خویشتن داری نموده واندکی تأمل نمایند که سحر نزدیک است.

بنا به دستور مدیریت موارد تخلفات پس از احصاء وپالایش به شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان ، شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان کشور، دفتر مقررات ملی ساختمان ، استانداری واداره کل راه وشهر سازی  استان ، شورای محترم شهر ایلام، شهرداری محترم شهر ایلام  وسازمان های نظارتی ارسال وپیگیری خواهد شد.

اطلاع رسانی های انجام شده به منظور راستی آزمائی مستندات انجام می شود و هدف افشاگری نیست چون تمام اطلاعات غیر محرمانه ومستند است .

رئیس سازمان نظام مهندسی

 اغلب کارهای طراحی ونظارت که توسط شرکت پادیاومهراز شارستان متعلق به رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام  (افرازنگار غرب  سابق در حوزه  مسکن مهر) انجام می شود فاقد مجری ذیصلاح می باشند .مدراک ارسالی (کپی پروانه های صادره توسط شهرداری در دفتر انجمن موجود است) نشان دهنده هماهنگی بین رئیس سازمان وصدور پروانه است .برای جبران تخلف در گزارش شهرداری مجری این پروژه مهندس مشاور طراح وناظر گزارش شده است مثلا پروژه ای با زیر بنای قریب 40 هزار مترمربع نام مشاور طراح به عنوان مجری درج شده است.زیر بنایش هم 15 هزار مترمربع مشخص شده است.

حوزه ارجاع کار نظام مهندسی ساختمان

گویا حوزه ارجاع کار نظام مهندسی ساختمان مشکل جدی دارد مطالب وارده بسیار زیاداست متعاقب مطلب قبلی ، مطلب ارسالی  یکی از بازدید کنندگان بدون دخل تصرف بشرح زیر است:

جناب  ....  دوست رئیس سازمان  پایه 3 تعداد 4 کار فقط در حوزه شهرداری منطقه 2 ثبت شده است .

به یک نفر  مهندس تعداد24 کار با زیربنای بیش از 21 هزار متر مربع کار مجری ثبت شده است .


(مدرک ارسالی با نام وزیربنای تمامی کارها  در دفتر انجمن موجود است)

به نظر می رسد اطلاعات بدست آماده توسط همکاران نشان دهنده اشتباهات فاحش در صدور پروانه های ساختمانی است .ارجاع 24 کار با زیر بنای بیش از 21هزار مترمربع به یک نفر نمی تواند صحت داشته باشد.این موضوع یا اشتباهات نرم افزاری است یا تخلف گسترده در عدم ارجاع در حوزه مجریان  وثبت بی مورد به نام سایرین برای رفع اخطارهای نرم افزاری است.در واقع پروانه های بدون مجری بصورت مجازی دارای مجری می باشند.

مدیریت

ادامه مطلب ...


شورای انتظامی در صدد رفع تخلف است نه مصالحه/ همه مقید به اجرای قانون هستیم

در شورای انتظامی مصالحه موردنظر نیست، بلکه تلاش بر رفع تخلف و حل اختلافات است؛ به همین منظور جهت پیشگیری از تخلفات، سازمان نظام مهندسی در حال انجام یک کار ریشه ای است.
 

ادامه مطلب ...

مطلب وارده

 

با سلام

خواهشمند است بررسی نمایید که فاجعه ارجاع کار وپایمال نمودن حقوق مهندسین توسط سازمان نظام مهندسی تا کی باید ادامه داشته باشد؟

چرا سازمان به معاون فنی واجرایش 23000 مترمربع یعنی نزدیک به 250 میلیون تومان کار داده است؟

مگر حداکثر ظرفیت مجری پایه 1 سه کار و5000 مترمربع نیست؟

ادامه مطلب ...

زدن گردن مسکر شوشتری

 

آقای مهندس غلامرضا  رزمگیر یکی از اعضای بررسی اتفاقات نظام مهندسی ساختمان فرمی را به انجمن ارسال نموده است که در آن از اعضای شرکتهای حقوقی عضو نظام مهندسی خواسته شده است که تعهد بسپارند که شاغل پاره وقت یا تمام وقتند ودر صورت بیان خلاف واقع  مشمول مجازات ماده قانونی می گردند.

شرکتهای حقوقی(مسگران شوشتری  ) در چارچوب مفاد فصل ششم مبحث دوم تعیین صلاحیت وظرفیت می گردند ومجازات تعیین شده مربوط به مهندسان مشاور (آهنگران بلخی)مشمول فصل هفتم است.

ادامه مطلب ...

فروش زمین تعاونی مسکن نظام مهندسی ساختمان

همانگونه که پیشتر انجمن مهندسان ساختمان با استفاده از پتاسیل وحرمت پیشکسوتان وانرژی وتوانائی مهندسان جوان در جهت رفع مشکلات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی اقدام نمود (انشاء الله نتیجه مثبت باشد)،درصورت ارائه مستندات این انجمن آمادگی دارد تا درخصوص شبهات فروش زمین تعاونی مسکن نظام مهندسی ساختمان  با طرفین تبادل نظر نماید.